Hubciosz - 2008-07-27 15:07:39

A. Zasady Gry:

A1.Cała liga opiera sie na grze F1 Mania Pro 2008

A2. Mistrzem ligi zostaje kierowca, który uzyskał największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw.

A3. Mistrzem konstruktorów zostaje zespół, którego kierowcy uzyskali największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw.

A4. Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w awaryjnych sytuacjach lub w celu uniknięcia kolizji. Ścinanie karane będzie dodaniem +25.000 sek. do wyniku końcowego.

A5. Przestrzegamy zasad flag, typu żółta flaga -uwaga w danym sektorze kierowca zaliczył spina lub ma wypadek i stoi na torze lub niebieska flaga gdy należy przepuścić kierowcę który np w kwalifikacjach ma szybkie kółko lub gdy w wyścigu dubluję kierowcę.

B. Treningi:

B1. Treningi rozgrywane będą kilka razy w tygodniu, ustalane będą na forum lub przez GG przez uczestników ligi. Treningi powinny być rozgrywane na takich zasadach jak w lidze.

B2. Treningi nie są obowiązkowe (oficjalne są obowiązkowe).

B3. Treningi mają sie odbywać w sieci zrobionej na potrzeby naszej ligi (chodzi o Hamachi) nie wolno robić treningów oficjalnych na własnych sieciach.

C. Kwalifikacje:

C1. Kwalifikacje odbywają się dzień przed wyścigiem.

C2. Kwalifikacje będą odbywać się najczęściej w soboty o godzinie 19:00 (na prośbę członków ligi ten termin może być zmieniony).

C3. Kwalifikację trwają 15 min. 

C4. Po zakończonych kwalifikacjach należy zrobić screena z wynikami.

C5. Kwalifikacje są zablokowane  Ponieważ wejście w czasie kwalifikacji, powoduje lag i to rozprasza kierowców. Trzeba napisać u admina na GG, że się nie będzie na kwalifikacjach, to w czasie Rozgrzewki gracz może wejść, a hoster poczeka.

D. Wyścig:

D1. Przed startem każdy kierowca musi przejechać okrążenie rozgrzewkowe (Formation Lap).

D2. Start odbywa się po zgaśnięciu wszystkich czerwonych świateł.

D3. Podczas zjazdu na Pit Stop należy pamiętać o włączeniu limitu prędkości w boksie, jeżeli prędkość w boksie zostanie przekroczona kierowca dostaje karę przymusowego postoju w Pit Stopie.

D4. Podczas wyścigu każdego z kierowców obowiązują min. 1 Pit Stop. Po wyjeździe z niego należy nie przekraczać pit-line (biała linia przy wyjeździe z pit-stopu). Gwałtowny wyjazd i spowodowanie wypadku będzie surowo karane- DQ.

D5. Należy uważać maksymalnie przy powrotach na tor spowodowanych wypadkiem lub zaliczeniem tzw. spina. Wracając unikaj linii optymalnego toru jazdy bo tam możesz zostać uderzony przez nadjeżdżający bolid.

D6. W przypadku gdy któryś z kierowców będzie dublowany musi ustąpić miejsce dublującemu.

D7. Podczas walki o pozycję każdy kierowca może zmienić tor jazdy tylko jeden raz, żeby nie było jazdy zygzakiem i wypychania z toru. Dopuszczalna jest zmiana toru więcej niż jeden raz gdy nie ma możliwości bezpiecznego wejścia w zakręt. Nieuzasadnione zmienianie toru jazdy więcej niż dwa razy będzie karane ostrzeżeniem o wartości 1. W skrajnych przypadkach DQ za dane GP.

D8. Każda kraksa stłuczka, wypadek w GP będzie rozpatrywane przez Radę FIA (administratorzy rafal92f, Krasztof i Hubciosz). A więc strzeżcie się. Żadna kara was nie ominie ani nic nie ujdzie na sucho.

D9. Kierowcy, którzy nie ukończyli wyścigu mogą opuścić grę, ale lepiej żeby zostali do końca wyścigu i patrzeć na zachowania innych kierowców oraz nie mogą pisać na czacie, gdy inni kierowcy jeszcze nie ukończyli wyścigu.

D10. Po zakończonym wyścigu co najmniej jedna osoba musi zrobić screena z wynikami. (zazwyczaj któryś z adminów)

D11. Wyścig wygrywa kierowca, który dotarł do mety jako pierwszy, zaliczając wszystkie okrążenia.


E. Punktacja:

E1. Punktacja:

1. miejsce:10 pkt
2. miejsce:8 pkt
3. miejsce:6 pkt
4. miejsce:5 pkt
5. miejsce:4 pkt
6. miejsce:3 pkt
7. miejsce:2 pkt
8. miejsce:1 pkt

E2. W przypadku równej liczby punktów dwóch lub więcej kierowców (lub ekip) na koniec sezonu, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw. W przypadku remisu pod uwagę bierze się kolejno miejsca drugie, trzecie i dalsze.

E3. W klasyfikacji konstruktorów obowiązuje taka sama punktacja. Liczą się wszystkie punkty zdobywane przez kierowców danego zespołu.

E4. Jeśli wyścig został przerwany po przejechaniu przez lidera 50% dystansu wszyscy kierowcy dostają full punktów za zajmowane miejsca na 2 okrążenia przed przerwaniem wyścigu.

E5.Jeśli wyścig zostanie przerwany przed przejechaniem przez lidera 50% wyścigu, wszyscy kierowcy dostają połowę punktów za dane GP.


F. Kary:

F1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez Radę Ligi (Admini), która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punktach poniżej.

F2. Wymiar kar.
a). Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ

b). Umyślne wyjeżdżanie poza tor co najmniej dwoma kołami skracając tor jazdy, przekraczanie białej linii: +25.000s do końcowego czasu. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.

c). Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +25s. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.

d). Stłuczki wynikające z brawury i niesportowego zachowania lub wynikające z problemów z własnym łaczem tzw. znikanie własnego bolidu: DQ.

e). Zabronione jest czekanie na poszkodowanego w celu przepuszczenia pod groźbą DQ. Powolna jazda badź stanie na torze jest zagrożeniem bezpieczeństwa. Wystarczy zjechać poza tor i poczekać na zawodnika, którego się uderzyło.

f). Kara może przybrać inna postać adekwatnią do popełnionego przewinienia.

g). Jakiekolwiek nieuzasadnione sprzeciwianie się lub podważanie decyzji Rady FIA (Admini) wiąże się z karą wyłączenia gracza na następny wyścig.

G. Ustawienia Gry:

G1. Długość wyścigu 50% prawdziwego dystansu wyścigu.

G2. Zużycie paliwa - x2, opon – x2, awarie mechaniczne- wyłączone.

G3. Nie wymagamy zastosowania obydwu rodzajów opon w trakcie wyścigu (soft&hard).

G4. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 50% (dla wyeliminowania zagran nie fair i zwiększenia realizmu)

G5. Pogoda: zmienne warunki.

G6. Asystenty:

pomoc przy sterowaniu - dozwolone
opposite lock assistance - dozwolone
punkt hamowania - dozwolone
asystent stabilności - dozwolone
spin recovery - dozwolone
niezniszczalność - niedozwolone
aut. zmiana biegów - dozwolone
kontrola trakcji - dozwolone
bez blokady hamulca - dozwolone
asystent przy wjeździe do boksu - dozwolone
clutch assistance - dozwolone

H. Czat:
H1. Wolno prowadzić czat przed wyścigiem.

H2. Podczas kwalifikacji można rozmawiać jedynie wtedy gdy wszyscy zawodnicy są w boksach.

H3. Nie wolno nic pisać podczas wyścigu, osoby które nie ukończyły wyścigu mogą zacząć się wypowiadać dopiero tuż przed końcem wyścigu, pisanie podczas w wyścigu grozi DQ


Dopisek Krasztof: Każdy kierowca musi napisać, że akceptuje regulamin inaczej nie może brać udziału w GP


Regulamin stworzony przez ligę www.f1polskaliga.pun.pl

Administratorzy mogą zmieniać Regulamin bez podania przyczyny 

Kopiowanie surowo zabronione, Prawa autorskie zastrzeżone !

GotLink.plmikrotik szczecin www.koszatniczki.pl